مدل هشتمرحلهای تغییر کاتر یا Kotter’s Eight-Step Change چیست؟ چارچوبی برای تغییرات سازمان
مدل هشتمرحلهای تغییر کاتر (Kotter’s Eight-Step Change Model) که توسط جان کاتر، استاد مدیریت در دانشگاه هاروارد، توسعه یافته است، یک چارچوب مفید برای مدیریت تغییرات سازمانی است. این مدل بهویژه در بهبود فرایند تغییر و تسهیل پذیرش آن در سازمانها کاربرد دارد. مراحل هشتگانه این مدل به شرح زیر است:
1. ایجاد حس اضطرار (Create a Sense of Urgency):
– برای جلب توجه و انرژی افراد به سمت نیاز به تغییر، باید حس اضطرار به وجود آورد. این مرحله شامل بیان دلایل قانعکننده برای تغییر و شفافسازی خطرات عدم تغییر است.
2.ایجاد یک تیم راهبر (Form a Powerful Coalition):
– نیاز است که تیمی قوی و متعهد از افراد با نفوذ و توانایی بالا تشکیل شود که بتوانند همراه با یکدیگر تغییر را هدایت کنند.
3. توسعه چشمانداز و استراتژی (Create a Vision for Change):
– تدوین یک چشمانداز واضح و استراتژیک که برای همه اعضای سازمان قابل درک باشد، اهمیت دارد. این چشمانداز باید اهداف و مسیری که سازمان باید طی کند را روشن کند.
4. ارتباط چشمانداز (Communicate the Vision):
– لازم است که چشمانداز تغییر بهطور مؤثر و مداوم به همه اعضای سازمان منتقل شود. ارتباطات باید همچنان ادامه داشته باشد تا همه افراد در جریان تغییرات قرار گیرند.
5. توانمندسازی سایر افراد برای عمل (Empower Others to Act on the Vision):
– حذف موانع و ایجاد محیطی که افراد بتوانند برای رسیدن به اهداف تلاش کنند، اهمیت دارد. این مرحله شامل شناسایی و از بین بردن موانع ساختاری و فرهنگی است.
6. ایجاد پیروزیهای کوتاهمدت (Create Short-Term Wins):
– باید پیروزیها و موفقیتهای کوچک و قابل استحصال شناسایی و جشن گرفته شوند. این پیروزیها انگیزه افراد را افزایش میدهند و اعتماد به نفس را تقویت میکنند.
7. ثبیت تغییرات (Consolidate Gains and Produce More Change):
– پس از دستیابی به موفقیتهای اولیه، باید از این موفقیتها بهرهبرداری شود و تلاشها برای ایجاد تغییرات بیشتری در سازمان ادامه یابد.
8. جالبسازی تغییرات در فرهنگ سازمان (Anchor New Approaches in the Culture):
– برای اطمینان از پایداری تغییرات، باید آنها را در فرهنگ سازمانی نهادینه کرد. این مرحله شامل اصلاح ساختارها و فرآیندهایی است که از تغییرات جدید حمایت میکنند.
مدل کاتر بهطور کلی به سازمانها کمک میکند تا تغییرات را بهطور مؤثر و پایدار مدیریت کنند و از مقاومتهای احتمالی جلوگیری کنند.
ارزیابی
محصول
خط تولید
سرویس
استارتاپ
رابط کاربری
فرآیندها
نرمافزار
وبسایت
فعالیت بازاریابی
کمپین تبلیغاتی با مِژر
فیلد های "*" اجباری هستند
آموزش مشاوره تحصیلی, آیین نامه خرید خدمات مشاور, ارزش دیجی کالا, ارزش زمانی پول, ارزیابی, ارزیابی امنیتی محصول, ارزیابی ایده کسب و کار, ارزیابی بازار محصول, ارزیابی خدمات, ارزیابی خدمات پس از فروش, ارزیابی ریسک, ارزیابی ریسک شغل خدمات, ارزیابی ریسک محصول, ارزیابی طرح کسب و کار, ارزیابی عملکرد, ارزیابی عملکرد نیروهای خدماتی, ارزیابی عملکرد کارکنان, ارزیابی محصولات, ارزیابی محصولات صنعتی, ارزیابی محصول, ارزیابی چرخه حیات محصول, ارزیابی چرخه عمر محصول, ارزیابی چیست, ارزیابی کار و زمان, ارزیابی کسب و کار, ارزیابی کیفیت خدمات, ارزیابی کیفیت محصول, ارز بالمكسرات, استارتاپ, استارتاپ های ایرانی, استارتاپ های موفق دنیا, استارتاپ چیست, استارت آپ, استارت آپ چیست, استخدام مشاور کسب و کار, اصلاحیه ماده 24 خرید خدمات مشاور, انواع مشاوره, ایده کسب و کار اینترنتی, بازاریابی, بخشنامه خدمات مشاور 1402, بخشنامه خدمات همسان مشاور, بخشنامه خرید خدمات مشاور, بخشنامه خرید خدمات مشاور 1402, بخشنامه شرح خدمات مهندسین مشاور, بهترین مشاور کسب و کار, بهترین مشاور کسب و کار در اصفهان, بهترین مشاور کسب و کار شیراز, بیزینس آنلاین, تحلیل کسب و کار, تعرفه مشاوره کسب و کار, توسعه کسب و کار, خدمات ما, خدمات مشاوره کسب و کار, خدمات مشتریان, درآمد مشاور املاک, دوره تربیت مشاور کسب و کار, دوره مشاوره کسب و کار, رشته مشاوره کسب و کار, شاخص های ارزیابی کسب و کار, شرایط عمومی خدمات مشاور pdf, شرایط همسان خدمات مشاور, شرح خدمات ارزیابی زیست محیطی, شرح خدمات مهندسین مشاور pdf, شروع کسب و کار, شرکت خدمات تجارت, شرکت خدمات مهندسی مشاور ایران, شرکت مشاوره کسب و کار, شرکت های مشاوره کسب و کار, شغل مشاور املاک, شماره مشاوره خانواده رایگان, شماره مشاوره رایگان, شماره مشاور رایگان, طرح کسب و کار, طرزالعمل ارزیابی کارمندان خدمات ملکی, فرم ارزیابی عملکرد نیروهای خدماتی, فرم ارزیابی عملکرد پرسنل خدمات, فرم ارزیابی محصول, فرم ارزیابی پرسنل خدماتی, فرم ارزیابی کسب و کار, فورم ارزیابی کارکنان خدمات ملکی, قیمت گذاری محصول, ماده 16 خرید خدمات مشاور, ماده 24 خرید خدمات مشاور, مجوز مشاوره کسب و کار, مدل های ارزیابی کیفیت خدمات, مدل کسب و کار, مدیریت کسب و کار, مدیریت کسب و کار به انگلیسی, مدیریت کسب و کار چیست, مرکز مشاوره کسب و کار, مرکز مشاوره کسب و کار کارآفرین, مشاوران, مشاوره, مشاوره به انگلیسی, مشاوره تلفنی, مشاوره تلفنی رایگان, مشاوره راه اندازی کسب و کار, مشاوره رایگان, مشاوره شغلی, مشاوره طراحی محصول, مشاوره فروش محصول, مشاوره محصول, مشاوره چیست, مشاوره کسب و کار, مشاوره کسب و کار رایگان, مشاوره گروهی, مشاور, مشاور استارتاپ, مشاور اقتصادی, مشاور املاک, مشاور به انگلیسی, مشاور تلفنی, مشاور تلفنی رایگان, مشاور حقوقی استارتاپ, مشاور حقوقی استارتاپ ها, مشاور حقوقی به انگلیسی, مشاور حقوقی رایگان, مشاور خانواده, مشاور خانواده آنلاین, مشاور خانواده رایگان, مشاور خانواده مشهد, مشاور خدمات, مشاور خدمات مشتری, مشاور خوب در تهران, مشاور راه اندازی کسب و کار, مشاور رایگان, مشاور رایگان تلفنی, مشاور روانشناسی به انگلیسی, مشاور کسب و کار, مشاور کسب و کار اصفهان, مشاور کسب و کار به انگلیسی, مشاور کسب و کار در مشهد, مشاور کسب و کار مشهد, معنی ارزیابی, نظارت و ارزیابی چیست, نمونه طرح کسب و کار تکمیل شده رایگان, نمونه قرارداد مشاوره کسب و کار, پرسشنامه ارزیابی محصول, پشتیبانی, چک لیست ارزیابی خدمات, چگونه مشاور کسب و کار شویم, کانون ارزیابی, کسب و کارهای اینترنتی, کسب و کار, کسب و کار آنلاین, کسب و کار اینترنتی, کسب و کار اینترنتی در منزل, کسب و کار جدید, کسب و کار خانگی, کسب و کار های خانگی, کسب و کار کوچک, کسب کار, کسب کار اینترنتی, گواهی ارزیابی امنیتی محصول